niedziela, 31 grudnia 2006
®andka z wdziękiem z Ms.Dewey! Google straci blask i pozycję lidera?

MsDewey

 

Google, Pan i Władca internetowych wyszukiwarek ma tak silną markę, że nawet jego najgroźniejsi rywale Yahoo i Microsoft mogą co najwyżej pomarzyć o zajęciu pierwszego miejsca w tej kategorii. Ale Microsoft, który jest trzeci w tym wyścigu stara się zwrócić na siebie uwagę i oto niedawno przedstawił nowatorską wyszukiwarkę www.msdewey.com .

Przeglądając tę przeglądarkę można się zachwycić jej innowacyjnością. Patrząc na nią można powiedzieć, super zabawa, piękna kobieta w zabawny sposób przedstawi nam wynik szukanego pojęcia, frazy, jednakże największym minusem jest sam mechanizm wyszukiwania, który na pewno musi zostać poprawiony. Ale w tym wszystkim chyba nie o to chodzi! Microsoft prawdopodobnie próbuje się odróżnić od swojego największego rywala, Google, czymś specjalnym i tu właśnie przychodzi z pomocą MsDewey. Powiem szczerze, że wyszukiwarka prezentuje się rewelacyjnie, wyróżnia się, jest unikalna, a zarazem całkiem odmienna od Google. Patrząc w przyszłość, gdzie szybki Internet będzie czymś tak normalnym jak telewizja, to Microsoft znalazł idealny aspekt wyróżniania się. Dzięki zastosowaniu takiego mechanizmu na pewno znajdzie się wielu jego zwolenników, jednakże i aż tylko, mechanizm wyszukiwania musi zostać poprawiony i dopracowany do perfekcji, bo to przecież stanowi siłę Google. Co więcej MsDewey pokazuje ogromny potencjał, jaki drzemie w Microsofcie. Czy uda się go wykorzystać w przyszłości i zająć pozycję lidera w biznesie wyszukiwarek?, gdzie gadające lodówki z wyszukiwarkami będą powszechne…to się okaże już niedługo :) Ale na pewno Ms. Dewey ma idealny wyróżnik…aby przyciągnąć do siebie rzesze użytkowników…

ps. proponuje wpisać do wyszukiwarki słowo bomba, dodatkowe atrakcje gwarantowane :-)

MsDewey 2

00:24, mark.brando
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 18 grudnia 2006
Twoja marka jest Najlepsza? Powiedz to wszystkim :)
         

Pamiętaj jeśli twoja marka jest ponad wszystko niepokonana w każdej kategorii!!!, to tylko wtedy możesz sobie pozwolić na taką reklamę. A tak apropo to jak dalej będę przeglądał www.youtube.com to pęknę ze śmiechu :-)

21:36, mark.brando , Reklama
Link Dodaj komentarz »
"Zarządzanie ma®ką"

"Zarządzanie marką" - Jacek Kall

Czytając tą książeczkę na pewno będzie można się dowiedzieć wszystkiego o marce. Może na sam początek lektura bardzo techniczna, ale gdy się dobrnie do końca posiądzie się wiedzę tajemną, o cyklu życia marki. Należy tą książkę zaliczyć do bardzo ciekawych i interesujących również ze względu na datę wydania, gdyż jest to wydanie tegoroczne, czyli z 2006 roku, więc jak najbardziej aktualne w swojej treści.

 

 

                                  Zarządzanie Marką - Kall

Pomijając dalsze ogólniki i przechodząc do szczegółów, z tej książki będziemy mogli się dowiedzieć wszystkich najistotniejszych elementów z jakich składa się marka oraz wszystkich procesów budujących markę. Na pewno dowiemy się co to jest świadomość, tożsamość, osobowość marki, jakie elementy składają się na wizerunek marki, jak markę wprowadzać na rynek i w jaki sposób ją umiejscawiać na rynku (tzw. mapping). Szczególnymi rozdziałami są rozdziały poświęcone badaniom na temat marki. Metody badawcze są bardzo dokładnie przedstawione i na pewno wymagają dogłębnego prześledzenia, aby zrozumieć ich sens. Dla mnie jest ważne, żeby wiedzieć na czym polega dana metoda, bo od badania są ośrodki badawcze, jednakże warto zagłębić się w metodologię i wiedzieć z czym to wszystko się je. Na pewno dowiemy się z tej książki jak dokonywać rozszerzenia portfela marek, jak również podchodzić do rewitalizacji marki (rebranding).

Książka „Zarządzanie marką” jest niezwykle ciekawa, lecz zarazem bardzo techniczna, odpowie na szereg ważnych pytań dotyczących marki, jak i doda nam mnóstwo kolejnych. Na pewno zalicza się do tych pozycji, które niestety muszą być na półce :-)

W późniejszych postach postaram się opisać wszystkie te elementy, które składają się na cykl życia marki, chyba, że komuś się śpieszy to polecam lekturę :-)

A książeczkę można kupić tutaj

czwartek, 14 grudnia 2006
Po co nam Ma®ka?

Po co nam marka? Otóż z jednego prozaicznego powodu! We współczesnym świecie istnieje tak dużo towarów, usług, że bez Marek nie dalibyśmy sobie rady z ich wyborem. Każdy zna przynajmniej 100 najrozmaitszych marek i decydując się na określone towary czy usługi wybiera właśnie tę markę, którą zwykle zna lub pamięta. Większość ludzi nie jest w stanie być na bieżąco we wszystkich dziedzinach życia, dlatego marka pozwala szybko podjąć konkretny wybór. Można zaryzykować stwierdzenie, że marka jest po to, aby zaoszczędzić czasu wybierającym! Po co wybierać spośród tysięcy artykułów czy usług?, skoro można zawęzić to do dwóch czy trzech znanych powszechnie marek i szybko dokonać zakupu. Dlatego we współczesnym, wolnym świecie , gdzie mamy nieograniczony wybór, marka jest tak bardzo potrzebna. Liczba towarów i usług wciąż rośnie i to zdecydowanie szybciej, niż orientacja ludzi co do nowych produktów, zatem znana marka daje to bezpieczeństwo, że będziemy wiedzieć co kupujemy.

Marka to także pewnego rodzaju wartość dodana dla produktu, usługi czy osoby, ponieważ zapewnia istnienie i ciągłość na rynku lokalnym, tudzież światowym. Niestety ludzie posiadają zwyczaj przyzwyczajania się do wszystkiego , tak samo ma to się do marek. Patrząc na rynek możemy zauważyć marki , które istnieją od wielu dziesięcioleci lub nawet setleci i mają się doskonale. Przykładem może bardzo oklepanym, ale jednak, jest Coca-Cola, która się sprzedaje od ponad 100 lat. Ludzie, którzy piją ten lek na żołądek nie wyobrażają sobie zwykle, aby zaprzestać tego i skusić się na ofertę Pepsi, która ta jest największym konkurentem. Każda z tych dwóch marek reprezentuje sobą całkiem odmienne wartości i skojarzenia, Coca-Cola (radość i tradycję), a Pepsi (nowe pokolenie), oby dwie trafiają do innych typów ludzi, Coca-cola do raczej starszych, natomiast Pepsi głównie do młodych ludzi. Każda z tych firm zapewnia kontynuację reprezentowanym wartością i dlatego ich Marki są bardzo silne. Trzeba jeszcze dodać, że te firmy podejmują wciąż działania do utrzymania świadomości swoich Marek na rynku.

Świetnym polskim przykładem przyzwyczajenia są produkty spożywcze. Bardzo wiele artykułów jeszcze z czasów PRL-u sprzedaje się świetnie, mimo to, że na rynku istnieją inne produkty, które są lepsze, wyglądające bardziej estetycznie, posiadające większą funkcjonalność i jakość, jednakże przyzwyczajenia nie da się zmienić tak szybko.

Także polskim przykładem na Markę , która istnieje dzięki przyzwyczajeniu konsumentów jest płyn do mycia naczyń Ludwik, płyn ten istniejący na polskim rynku od ponad 40 lat wciąż króluje w kategorii płynów do naczyń. Wiele innych Marek próbowało zająć miejsce Ludwika, jednakże przyzwyczajenie zwyciężyło i prawdopodobnie jeszcze długo się ten trend utrzyma.

Czyli Marka, można powiedzieć jest to pewien zestaw cech, wartości jakie posiada, towar, usługa czy osoba, dzięki czemu pozwala dokonać określonego wyboru przez konsumenta.

Kończąc ten krótki wywód, Marka istnieje po to, aby skrócić sobie drogę wyboru, aby ten wybór był szybki oraz żeby człowiek mógł poświęcić więcej czasu na inne czynności, niż zastanawianie się, któ®a marka będzie najlepsza. Niestety nawet najbardziej inteligentny osobnik nie zastanawia się, gdy czegoś prędko potrzebuje, tylko wybiera konkretną Markę.

Definicja Ma®ki

Marka jest pojęciem bardzo złożonym, nie ma jednolitej definicji marki.

 

Marka według American Marketing Association

Termin, symbol, wzór lub ich kombinacja stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub ich grupy i wyróżnienia ich spośród konkurencji .

Marka wg. Słownika języka Polskiego

(Jakość, gatunek wyrobów danej firmy...): wyrób dobrej, złej marki (opinia, uznanie sława): mieć dobrą, złą markę.

Marka za prof. Jerzym Altkornem "Strategia marki"

Marka to produkt, który zapewnia korzyści + wartości dodane, które pewni konsumenci cenią w wystarczającym stopniu, aby dokonać zakupu.

Marka wg. Pro-Marki

Most łączący oczekiwania konsumentów z możliwościami producentów

Marka to obietnica stabilności i jednolitości, gwarancja jakości oraz sposób zabezpieczenia interesów konsumenta. Produkty markowe są powszechnie dostępne dla konsumentów, którzy znają je, lubią i kupują w zależności od szczególnej potrzeby lub okazji.

MARKA: POCHODZENIE:

Oznakowanie ceramiki i zakładów snycerskich w starożytności (Babilon, Asyria, Grecja, Rzym)
Oznakowanie hodowli bydła w Stanach Zjednoczonych XVIII - XIX w.
Oznakowanie i wyróżnienie producenta
Oznakowanie kraju pochodzenia

MARKA: ZASTOSOWANIE:

Oznaczenie nazwy przedsiębiorstwa, produktu, linii produktów dla potrzeb prawnych i marketingowych
Znak towarowy podlegający ochronie prawnej
Znak rozpoznawczy dla konsumentów i partnerów handlowych

MARKA: BUDOWA (za J. Altkorn):

Rdzeń; podstawowe wartości funkcjonalne (komputer, zegarek, czekolada)
Marka podstawowa - minimum oczekiwań użytkowych (szybki, dokładny, słodka)
Marka poszerzona - dodatkowe walory użytkowe (przenośny, wodoodporny, z rodzynkami)
Marka potencjalna - cała gama możliwych dodatkowych walorów

W miarę upływu czasu marki potencjalne stają się poszerzonymi a poszerzone podstawowymi. W miarę wprowadzania innowacji rozwoju rynku pęcznieje segment marek podstawowych i poszerzonych.

MARKA: STRATEGIE ZARZADZANIA:

Jedna marka; jedna nazwa dla firmy i dla towarów
Wiele marek; każda linia produktu to inne oznaczenie i inna marka
Rozszerzanie marki; wprowadzanie i przenoszenie marki z jednego asortymentu na drugi (sprzęt sportowy a kosmetyki)
Flankowanie; wprowadzanie przez producenta danej marki dodatkowych marek na półkę górną i dolną celem zabezpieczenia interesów marki wiodącej

MARKA: I JEJ WARTOŚĆ:

Brak jednolitych i powszechnie uznanych kryteriów oceny wartości finansowej marki na świecie

Szacunkowe wyceny na podstawie ceny akcji, nakładów odtworzeniowych, udziałów w rynku, wartości rynku, wykupu licencji

Wartość marki może być szybko zmienna w czasie w zależności od kształtowania się rynku, postrzeganego wizerunku oraz postrzeganej reputacji

źródło: www.promarka.pl

 
1 , 2
dodajdo dodajdo.com