piątek, 26 marca 2010
Historia Facebooka

Nie ulega wątpliwości, że Facebook przeżywa w chwili obecnej swój rozkwit nie tylko na świecie, ale również w Polsce. O Facebooku rozmawia się przy śniadaniu, obiedzie i kolacji. Tak naprawdę wielu osób zaczyna swój dzień od Facebooka.


O tym największym serwisie społecznościowym mówią i piszą wszyscy bez wyjątku. Można śmiało powiedzieć, że  Nasza-klasa.pl, która królowała została przesłonięta cieniem Facebooka. Ilość publikacji Facebook vs Nasza-klasa.pl jest na korzyść tego pierwsze. A wszystko to wynika z możliwości, jakie daje ten serwis. W Polsce Facebook nie jest liderem i do Nasza-klasa.pl sporo mu brakuje, ale patrząc na przyrost polskich użytkowników w tym serwisie sytuacja szybko może się zmienić.


Obecnie wg ostatniego megapanelu Facebook ma ponad 4mln unikalnych użytkowników z Polski. Liczba rokująca duże zmiany na polu serwisów społecznościowych w Polsce.

Poniżej możecie zobaczyć niesamowitą infografikę przedstawiającą historię Facebooka od 2004 do teraz oraz najważniejsze fakty i daty z życia tego serwisu. Wielu z pewnością się przyda.

Facebook-Statistics-2010

wtorek, 16 marca 2010
Czyli jak się ma internet? BdB :-)

Z pewnością znacie filmy Did you know 4.0 i Social Media Revolution. Można było tam zobaczyć, jaką siłą charakteryzują się social media i jak potężnym medium jest Internet. Dzisiaj możecie zobaczyć kolejny filmik, który obrazuję potęgę Internetu. Zapraszam do oglądania :-)

poniedziałek, 15 marca 2010
Social (media) Commerce

W poprzednim poście przedstawiłem film, który w prosty sposób wyjaśnia benefity social media. Dziś krok następny. Otóż rok 2010 będzie początkiem nowego trendu -  Social Commerce. Można powiedzieć, że jest to ewolucja eCommerce.

Obecnie konsumenci twierdzą, że w zakupie najważniejsze są dla nich opinie znajomych przyjaciół. Tradycyjna reklama straciła już na wartości i ten trend będzie się nasilać. Reklama może stać jedynie motywem spytania znajomych o opinię na temat danego produktu czy usługi.

Social media, social commerce, Online peer review

Dlatego dla marek i firm tak ważne powinny być działania w social media. W miejscu, gdzie konsumenci każdego dnia spotykają się i wymieniają przeróżnymi opniami. Właśnie wtedy zapadają decyzje, które przekładają się na decyzje zakupowe. Lekceważenie opinni konsumetów pozostawionych w internecie i kanałach social media może spowodować, że konsumenci odwrócą się od danego produktu.

Można to w skrócie podsumować eCommerce ewoluował w weCommerce. Czyli my wszyscy staliśmy sie konsumentami.

Zapraszam do obejrzenia powyższego filmiku, który w prosty sposób tłumaczy trend Social Commerce.

niedziela, 14 marca 2010
Jak wyjaśnić benefity Social Media?

Bardzo często dostaje zapytanie jak wytłumaczyć wpływ social media na relacje biznesowe. Większość osób jest sceptycznie nastawionych do tej formy marketingu. Polecam obejrzeć powyższy filmik, który w prosty sposób tłumaczy wpływ social media na konsumentów.

czwartek, 14 stycznia 2010
Smutny to nie zaangażowany?

W ostatnim czasie co raz częściej mówi się o social media, jako kanale komunikacji budującym prawdziwe zaangażowanie wśród konsumentów. Zresztą po ostatniej konferencji Facebook NOW na czoło najbardziej interaktywnego serwisu społecznościowego wysuwa się Facebook.

Przykładem budowania zaangażowania konsumentów w social media w serwisie Facebook jest aplikacja McCann Ericsson Izrael "Your Sad Friend". Dzięki ciekawemu pomysłowi można było znaleźć smutnego, przygnębionego czy znudzonego przyjaciela. Nawet jeśli ktoś okazał się najsmutniejszym znajomym otrzymywał nagrodę na pocieszenie.

Dzięki dobrej zabawie z aplikacji skorzystało wielu użytkowników Facebooka. Celem aplikacji było tak naprawdę informowanie o nowych produktach Yellow Fun To Go.

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 6
dodajdo dodajdo.com