czwartek, 18 marca 2010
Black Burger King

Od kilku lat Burger King wykorzystuje niekonwencjonalne strategie marketingowe, aby wyróżnić się na tle innych gigantów fast foodów m.in. McDonald`s. Szerokim echem rozniosła się wieść o akcji Whopper Sacrifice czy Whopper Freakout.


W Niemczech w Berlinie przeprowadzono równie cieakwe przedsięwzięcie. Było to niezwykle empiryczne badanie, które nazwano Black Burger King. Najpierw z jednej z restauracji stworzono krainę ciemności, po czym zaproszono konsumentów, aby mogli poczuć w pełni zmysłami Whoppera...


Jak wyszło?, obejrzycie sami. Ja dodam od siebie, że akcja bardzo fajna i pomysłowa. Konsumenci byli równie zadowoleni.


W ostatnich dwóch dniach spotkałem sie z dwiema cieakywmi akcjami Burger Kinga i obie sympatycznie mnie zaskoczyły. Podoba mi się komunikacja tej marki. Z chęcią bym przygotował jakieś ciekawe propozycje dla Burger Kinga :-).

środa, 12 sierpnia 2009
Znajomi < przyjemność

2/3 internautów aktywnie korzysta z różnego rodzaju portali społecznościowych. Stały się one już stałym elementem surfowania w sieci. W kontaktach użytkowników w portalach społecznościowych można znaleźć przede wszystkich znajomych, przyjaciół, rodzinę, ale i partnerów biznesowych, kooperantów, osoby z tej samej firmy, sąsiedztwa i wielu innych. W kontaktach takich osób znajdują się również osoby, które znalazły się tam przez przypadek albo tylko po to, aby tam być. Czasem spoglądając na te osoby nie bardzo wiadomo, co mamy z nimi wspólnego. I ten właśnie wątek postawił wykorzystał Burger King.

W portalu Facebook.com Burger King przeprowadził niecodzienną akcję. Aby przekonać sie, jak silna jest miłość do flagowego produktu Whoopera zapytano użytkowników Facebooka, co wolą utrzymywać niepotrzebne kontakty, czy może dostać bezpłatny kupon do Burger Kinga. Każdy użytkownik, który poświęcił w Facebooku 10 swoich znajomych otrzmywał kupon upoważiający do odbioru Whoopera. Każde poświęcenie było upubliczniane na specjalnej podstronie.

W ciągu 10 dni trwania akcji poświęcono 233 906 znajomych i rozdano 19236 kuponów do odbioru Whoopera. A po zakończeniu akcji w całej blogosferze oraz Internecie zadawano pytania dlaczego to się skończyło. W wyniku niekonwencjonalnego działania o działaniu Burger Kinga dowiedział się cały świat, a o akcji wspominano również w najważniejszych mediach takich jak CNN, BBC i innych.

Akcja Burger Kinga choć mocno kotrowersyjna zyskała sobie wielu zwolenników i orędowników. Przez pewien czas była tematem numer jeden w Internecie i pozowoliła marce Burger King przedrzeć się do świadomości wielu klientów tego typu restauracji. Akcja zresztą idelanie wpasowała się strategię komunikacji marki i poprzez ironiczny humor przyciągała uwagę. Z pewnością takiej akcji nigdy nikt nie przeprowadzi w Polsce zwłaszcza na Naszej-klasie, a szkoda bo wiele osób z chęcią zrobiłoby czystkę na rzecz smacznego Whoopera. Z chęcią bym zobaczył miny tych osób. A

kcja przeprowadzona przez Burger Kinga pokazuje również pewien minus portali społecznościowych. Często posiadamy w kontaktach osoby,  z którymi nigdy nie rozmawialiśmy, ani nie mamy zamiaru rozmawiać. I wszyscy mieli z tego korzyść. Mimo, że akcja miała pewien bagaż negatywnych emocji została bardzo dobrze odebrana przez Internautów, nie wiadomo jedynie, jak czuły się osoby, które zostały poświęcone.

czwartek, 30 lipca 2009
Kinowe emocje

Sieć kin Cinema City promując konkurs Filmowy Pościg Lata organizowany przez tą sieć podeszła do problemu w nietypowy i ciekawy sposób. Akcja odbywała się w kinach Cinema City w 10 miastach równocześnie przed premierą najnowszego fimu o Harrym Potterze. Jak to wszystko wyglądało, zobaczcie na filmie, który został nakręcony w Galerii Mokotów.

Generalnie z zaczerpniętych informacji wiem, że w akcji wzięło udział ponad 5000 osób(widzów), które spontanicznie reagowały na całe zdarzenie. Początkowo pojawiło się zdziwienie, a następnie śmiech i oklaski.

Mnie osobiście pomysł się podoba. Jest świeży i z pewnością wprawił wiele osób w zdumienie, co mogło zaowocować podzieleniem się tą informacją z przyjaciółmi, rodziną. Myślę, że jest to dobry kierunek do promocji marek, ponieważ widzowie nie tylko oglądają film, ale wchodzą w interakcję z marką. Skutkuje to oczywiście zapamiętaniem marki, a w następstwie wzrost świadomości brandu wśród konsumentów.

Akcja została przygotowana przez agencję Headlines przy współpracy studentów z Warszawskiej Szkoły Filmowej.

Zobacz także:
W kinie tylko szeptem
Kinowego szeptania cd...
Ludzki Joystick
wtorek, 14 lipca 2009
Jak Obama wybory wygrywał?

O tym, że Barack Obama wygrał wybory i został pierwszym czarnoskórym prezydentem USA wszyscy wiedzą. Jednak niewielu wie, w jaki sposób wygrał.

Otóż jednym z najważniejszych kanałów komunikacji Baracka Obamy w kampanii prezydenckiej był Internet. To najmłodsze medium zostało wykorzystane na dotąd niespotykaną skalę budując wizerunek otwartego i niezwykle skutecznie komunikującego się przyszłego prezydenta USA. Lobbując na rzecz ówczesnego prezydenta elekta wykrzystano m.in. najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy Facebook.com oraz serwis mikroblogowy twitter.com. Oprócz Internetu wcielono również innowacyjny kanał komunikacji, jakim jest reklama w grach, wyznaczając w ten sposób wysoki standard i trendy w marketingu politycznym oraz docierania do wyborców.

O fakcie, że kampania prezydencka Baracka Obamy była majstersztykiem mówiło wielu, jednak niewielu zdawało sobie sprawę, że mimo użycia wielu kanałów komunikacji przekaz był spójny i systematycznie kreował wizerunek w świadomości wyborców przyszłego prezydenta USA. Kampania została doceniona przez wielu ekspertów od komunikacji i marketingu politycznego. Znalazła również uznanie wśród jurorów tegorocznego Festiwalu Reklamy Cannes Lions, zodbywając najważniejsze statuetki. Kampania Baracka Obamy zdobyła Grand Prix w kategoriach Titanium i Integrated Lions.

Oprócz filmu polecam również przejrzeć obszerną prezentację, w której jest przedstawiony proces, który doprowadził do zwycięstwa Baracka Obamę.

poniedziałek, 06 lipca 2009
Godzina dla Ziemii

Dzisiaj kolejna kampania, która została nagrodzona na festiwalu w Cannes. Na zlecenie WWF została przeprowadzona ogólnoświatowa kampania społeczna mówiąca o skutkach globalnego ocieplenia Earth Hour.


W kampani WWF informowało o negatywnych skutkach globalnego ocieplenia, ale również wskazywała proste rozwiązania, które mogą pomóc w zmniejszeniu negatywnego wpływu człowieka na środowisko. Kampania miała na celu uświadomić ludziom na całym świecie istotę problemu oraz zaangażować ich do ochrony klimatu ziemi. W tym celu ustanowiono godzinę dla ziemi, podczas której na całym świecie ludzie mieli za zadanie wyłączyć światło na ulicach oraz swoich domach. Dzięki temu zaoszczędzono mnóstwo energii i w ciągu tylko jednej godziny do atmosfery nie trafiło miliardy ton dwutlenku węgla.


Akcja okazała się ogromnym sukcesem. Istotne dla tej akcji był fakt, że jej główny kanał komunikacyjny mieścił sie w Internecie. W ten sposób ludzie z całego świata mogli być nabieżąco oraz aktywnie włączyć się i wyrażać swoje poparcie dla akcji. W całe przedsięwzięcie włączono mechanizmy społecznościowe umożliwijąc komentowanie i opiniownie akcji przez Internautów z całego świata. Zresztą jak to dokładnie wyglądało zobaczycie na filmie.

 
1 , 2 , 3
dodajdo dodajdo.com