poniedziałek, 21 września 2009
Zobacz Yeti w zoo

skoda yeti zoo wrocław guerrilla marketing viral buzz word of mouth wom womma ambient media

Skoda promująć swój nowy model Yeti, postawiła na niestandardowość i zaskoczenie. Celem kampanii jest zaprezentowanie w ciekawy i nowatorski sposób nowego modelu Skody.

W siedmiu ogrodach zoologicznych w całej Polsce (Warszawa, Poznań, Wrocław, Łódź, Gdańsk, Chorzów, Opole) pojawiły się w SUV-y Yeti w roli nowych okazów zwierząt. Samochody stały się częścią każdego z ogrodów – na całym terenie umieszczone zostały: strzałki, plakaty, monidła Yeti, tablice informacyjne wizualnie i kontekstowo zintegrowane z elementami informacyjnymi ogrodów. Cała akcja wsparta była komunikacją w prasie i internecie.

Działania idealnie wpasowujące się w nazwę nowej Skody. Myślę, że osoby, które zetkną się w zoo z Yeti już zawsze będą wiedzieć, jak wygląda mistyczny Yeti. Na polskim rynku jest to na pewno działanie wyróżniające i ciekawe. Wiele osób z pewnością zapamięta przekaz Skody.

skoda yeti zoo wrocław guerrilla marketing viral buzz word of mouth wom womma ambient media

Info nadesłał Hasoo

czwartek, 27 sierpnia 2009
Schody czy coś więcej?

IKEA słynie z niekonwencjonalnych i użytecznych rozwiązań własnych produktów. W Malezji promując własne akcesoria i meble do przechowywania, IKEA w nietypowy sposób wykorzystała przestrzeń miejską. Do promocji produktów IKEA zostały wykorzystane schody, które pozwalały konsumentom przedstawić ideę praktycznego i użytecznego zagospodowarnowania przestrzeni dzięki IKEI.
Akcja została nagrodzona na tegorocznym festiwalu reklamy w Cannes, którą przygotowała agnecja Lowe & Partners z Malezji.

schody guerrilla marketing ambient media viral buzz word of mouth wom womma womm

schody guerrilla marketing ambient media viral buzz word of mouth wom womma womm

schody guerrilla marketing ambient media viral buzz word of mouth wom womma womm

poniedziałek, 24 sierpnia 2009
Piwny ambient

Bardzo rzadko mam okazję publikować polskie przykłady niestandardowych akcji. Z jednej strony jest ich niewiele, z drugiej strony agencje nie są zaintersowane pochwaleniem się swoimi kreatywnymi rozwiązaniami.

Szukając inspiracji znalazłem ciekawy przykład akcji ambientowej zrealizowanej dla marki Tyskie. Co ciekawe nie można się dowiedzieć, jaka agencja jest autorem koncepcji. Z szybkiego researchu wynika, że akcję wykonała agencja Scholz & Friends, ale 100% pewności mieć nie mogę.

Przyznam, że pomysł jest prosty i fajnie komunikuje markę. Wchodząc do sklepu od razu na myśl przychodzi tylko zimne Tyskie. Niezdecydowani z pewnością wezmą Tyskie.

Piwo ambient media guerrilla-marketing.pl tyskie

Piwo ambient media guerrilla-marketing.pl tyskie

środa, 15 lipca 2009
Kodowane klocki LEGO

Fotokody są jeszcze mało docenianym nośnikiem informacji. Swego czasu fotokody były postrzegane, jako nadchodząca rewolucja w reklamie, komunikacji i telefonach komórkowych. Rzeczywistość okazała się jednak bardziej wymagająca. Jedynie w Japonii można zauważyć używanie fotokodów na masową skalę. W Polsce również nieśmiało można je zauważyć, a przykładem może być Wrocław, który tworzy właśnie system fotokodów dla komunikacji miejskiej.


Na tegorocznym festiwalu Cannes Lions doceniono właśnie jeden z projektów, którego siłą napędową były fotokody. Nietypowa akcja została przygotowana przez agencję LUKAS LINDEMANN ROSINSKI z Niemiec dla marki Lego. Do promocji najpopularniejszych klocków na świecie zostały wykorzystane fotokody. Zwykle czarno-białe i jednowymiarowe, tym razem zostały zastąpione kolorowymi, barwnymi klockami Lego. Lego stworzyło system fotokodów złożonych z różnokolorowych klocków Lego i umieściło je na citylightach w całych Niemczech. Konsumenci dzięki własnym komórkom mogli poznawać najnowszą kolekcję klocków tej marki. Zresztą sami zobaczcie.


Czym są fotokody?
Fotokody (często nazywane kodami 2D) najczęściej występują w postaci matrycowej, przyjmują wówczas kształt kwadratu. Umożliwia to zapisanie w nich większej ilości informacji. Fotokody mogą pełnić funkcję cyfrowego biletu, wizytówki lub kuponu konkursowego. Mogą posiadać zapisane linki z adresami stron, czy dane osobowe i kontaktowe.
wtorek, 07 kwietnia 2009
Podwodny świat emocji
Aquariomania

Sklepy akwarystyczne są zwykle znane wśród pasjonatów i hodowców. Dokładnie takie samo podejście jest do wszelkich publikacji i stron internetowych w tej tematyce.

W jaki sposób wyróżnić się z tłumu? Trzeba pokazać, że hodowanie rybek może być pasjonujące i daje mnóstwo niezapomnianych wrażeń. Jednak jak to zrobić? Otóż Aquario Mania znalazł na to odpowiedź. Postanowił zbudować podowodny świat w miejscu, w którym nikt by się tego niespodziewał, na przystanku autobusowym, subtelnie komunikując markę aquariomania.net.


Projekt prezentował się okazale i nie było osoby, która znalazła by sie w pobliżu i nie zwróciła uwagi na magiczne akwarium na przystanku autobusowym. Rozwiązanie jakie przyjęto spowodowało, że w ludziach zaczęły się tworzyć pozytywne emocje związane z marką. Aquario Mania prawdopodobnie było postrzegane, jako firma, która nie tylko umili czas w trakcie oczekiwania na komunikację miejską, ale również zagości z takim samym koszykiem niespodzianek w domu. Dzięki obecności akwarium na przystanku wśród ludzi budowało się przekonanie, że hodowanie rybek to nie tylko same akwarium, ale również emocje z nim związane. Wszystko to prowadzi do tego, że z marką Aquario Mania będzie postrzegana, jako potrafiąca dostarczyć niezapomnianych wspaniałych wrażeń.


Akcja prosta, choć nie łatwa w wykonaniu, ale z pewnością na długo zapdająca w pamięć. Zobaczenie akwarium na przystanku z pewnością sprawiło, że wielu ludzi podzieliło się tą informacją ze swoimi przyjaciółmi, znajomymi, a wielu z nich zajrzało na stronę Aquario Mania.

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 8
dodajdo dodajdo.com