piątek, 09 października 2009
HBO Imagine - TV 3.0

HBO słynie z wielkich produkcji, ale również z wprowadzania innowacji. Po pamiętnej akcji HBO Voyeur, która została obsypana nagrodami HBO zaprezentowało kolejną nowinkę HBO Video Cube.

Jest to interaktywna kampania, która składała się z dwóch elementów: Video Cube na ulicach Nowego Jorku oraz interaktywnej strony internetowej pokazującej nowe oblicze filmu.

HBO Video Cube Imagine guerrilla-marketing.pl guerrilla marketing viral buzz word of mouth ambient street

Akcja została wymyślona i zrealizowana przez agnecje BBDO i The Barbarian Group. Na jednej z ulic ustawiono Video Cube, na której były na przemian wyświetlane dwa filmy "Heist" i "The Affair" Noam Murro z Biscuit Films. Dzięki Video Cube widzowie dostali możliwość jednoczesnego oglądania scen filmowych z 4 różnych perspektyw. Pozwoliło to zupełnie inaczej spojrzeć na opisaną w filmie historię.

Dzięki HBO historia opowiadana jest z 4 różnych perspektyw, co pozwala dostrzec elementy fabuły, które zwykle są ukryte i niezauważalne. To sprawia, że opowiadana historia nie jest prostolinijna, ale każda scena jest częścia większej historii.

HBO Video Cube Imagine guerrilla-marketing.pl guerrilla marketing viral buzz word of mouth ambient street

Niestety wspomniane zjawisko było dostępne tylko dla wybranych. Jednak, żeby zapoznać się z ideą HBO Video Cube można wejść na specjalną stronę przygotowaną przez HBO HBOImagine.com. Na stronie można poczuć i zobaczyć nowatorski sposób opowiadania kilku historii.

Myślę, że koncepcja przedstawiona przez HBO wpisuje się w innowacyjny sposób angażowania konsumentów. Dzięki niezwykłej interaktywności filmu i prezentowania fabuły konsumenci mogą obejrzeć film z takiej perspektywy, jaka jest dla nich najciekawsza. Wynalazek HBO powoduje, że film może zostać opowowiedziany na milion sposób, a widzowie będą mieli różne odczucia po obejrzeniu danej historii.

Ciekawe kiedy stanie się to standardem w TV...bo z chęcią już sam bym taką TV pooglądał. Ja chce HBO.....

wtorek, 18 sierpnia 2009
Tęczowe rowerowe inspiracje

Każdy marketer, agencja, klient pragnie, aby jego reklama stała się rozpoznawalna i osiągnęła jak największy zasięg. Często, żeby uzyskać taki efekt, inwestuje się w reklamę telewizyjną. Ale powiedzmy sobie szczerze – reklamy telewizyjne zwykle są nudne, nachalnie zachęcają do kupna, w najlepszym przypadku są mało dowcipne, a w najgorszym – po prostu głupie. Najczęstszym odruchem telewidza w czasie emisji bloku reklamowego jest zmiana kanału na inny...


Skoro konwencjonalna reklama jest nieatrakcyjna i mało efektywna, to w jaki sposób skutecznie dotrzeć do potencjalnego odbiorcy? Otóż wystarczy kupić rower i po zmroku jeździć po mieście. Brzmi irracjonalnie ale firma  The MonkeyLectric wymyśliła niezwykle oryginalny sposób na reklamę swojej firmy.


Firma The MonkeyLectric stworzyła system oparty o diody LED, który jest montowany na kołach od roweru. W momencie, gdy rowerzysta zaczyna pedałować i wprawiać rower w ruch, na kołach zaczynają się wyświetlać interakytwne reklamy, zresztą zobaczcie sami.

Mogę powiedzieć, że rowerowe reklamy mogą stać się hitem, ponieważ rower jest tanim nośnikiem informacji, a w dodatku mobilnym, który może objechać duże obszary. Ponadto rower jest środkiem transportu, który może się pojawić w miejscach niedostępnych dla innych form. Ale najważniejszy jest chyba fakt, że reklamy są interaktywne i przyciągają uwagę. Mogę z wielką odwagą powiedzieć, że gdyby na ulicach polskich miast pojawiły się takie rowery z pewnością wywołałyby ogromne zaintersowanie. Na korzyść tej formy marketingu przemawia również fakt, że jest ona nowa, a w Polsce zupełnienie nieznana.

Zatem zachęcam do zakupu roweru i ozdobienia go jakimś kreatywnym rozwiązaniem. Być może zostanie to zauważone, a jeśli nie to, to może warto skorzystać z usług firmy The MonkeyLectric

poniedziałek, 03 sierpnia 2009
Wave 4 - Kolejna fala internetu

Uniwersal Mac Cann już po raz czwarty przygotował przegląd trendów w Internecie, pokazał zmianę zachowań użytkowników oraz ich preferencje. W raporcie możemy zobaczyć, jak zmieniały się trendy użytkowników począwszy od 2006 roku. Lektura obowiązkowa.

A tak to wyglądało w zeszłym roku

środa, 29 lipca 2009
Wyróżniaj się lub zgiń! Blipuje

Ostanio mnie tchnęło i zostałem aktywnym użytkownikiem blipa.pl. Szczerze powiem spodobało mi się. Będą tam trafiać rzeczy, które nie mieszczą się w formacie bloga, a warto je zobaczyć. Będą też linki do ciekawych miejsc. Blip jest widoczny tu na blogu lub pod adresem dawidtrzeciak.blip.pl lub nick ^dawidtrzeciak.

poniedziałek, 08 grudnia 2008
Trochę statystyki
guerrilla marketing buzz viral wom word of mouth womma ambient media www.guerrilla-marketing.pl statystyka
Ostatnio dużo osób pyta mnie o statystyki. Więc żeby się nie powtarzać będzie trochę cyferek. Statystyki zawierają się od 1 stycznia 2008 do 6 grudnia 2008:
 
Unikalni Użytkownicy: 130,252
Wizyty: 153,725
Odsłony: 203,286
 

Natomiast mój kanał na Youtube również ma sporą oglądalność, szczerze powiem jeszcze większą niż blog. Oto jego akutalne statystyki.

Wyświetlenia filmów: 1,328,381

Widzowie: 172

Chciałem dodać, że Youtube do oficjalnych statystyk nie zlicza wszystkich wyświetleń filmów. Dotyczy to treści, które uznane dozwolone do oglądania od 18 roku życia. Więcej grzechów nie pamiętam.

Już niedługo blog będzie miał nową odsłonę i będzie jeszcze ciekawiej. Obecnie jest w przygotowaniu i zapamiętajcie sobie domeny www.guerrilla-marketing.pl oraz www.guerrilla-marketing.pl, będzie się działo :-)      

 
1 , 2
dodajdo dodajdo.com