czwartek, 23 lipca 2009
Papier toaletowy czy pieniądze?

Dla gazety The Zimbabwean, która opisała w jaki sposób rządy dyktatora Roberta Mugabe zniszczyły gospodarkę Zimbabwe, niegdyś jednego z bogatszych krajów Afryki przygotowano niecodzienną akcję społeczną wykorzystującą ambient media.


Kampania społeczna miała zwrócić uwagę świata na beznadzieją sytuację gospodarczą Zimbabwe. W kampanii główną rolę odegrał wątek, w którym gazeta The Zimbabwean po opisaniu złych praktyk stosowanych przez władzę została obarczona podatkiem w wysokości 55%. W wyniku czego zwykli mieszkańcy Zimbabwe nie mogli sobie pozwolić na zakup gazety. W kampanii nośnikiem reklamowym stały się banknoty Zimbabwe o nominale 100 i 10 mld dolarów pokazując jednocześnie ich bezwartościowość i lawinowo rosnącą inflację w tym kraju. Hasłem kampanii było “Walcz z reżimem, który okaleczył kraj”.


Kampania została doceniona na festiwalu reklamy w Cannes zdobywając wyróżnienia w Outdoor Lions oraz Titanium&Integrated Lions.


Można powiedzieć, że 10 mld dolarów jest tańsze niż papier toaletowy...

wtorek, 06 stycznia 2009
Uwaga przeszkoda na drodze! Pieszy!
pedestrian new zeland auckland shockvertising guerrilla marketing ambient media social campaign street wom womma word of mouth

W Nowej Zelandii w stanie Auckland w wielu miejscach dochodziło do wypadków, gdzie głównymi sprawcami byli piesi. W tym celu przeprowadzono akcję społeczną, która miała zwrócić uwagę samych pieszych na istniejący problem i zagrożenie. Do tej kwestii postanowiono jednak podjeść nietypowo, ponieważ tradycyjne przekazy są nagminnie ignorowane. W tym celu na ulicach sporządzono grafitti w formie 3D, a pod nim subtelne ostrzeżenie dla pieszych.


Takie działanie spowodowało, że na grafitti zwracano o wiele częściej uwagę niż zwykle. Ludzie bacznie przyglądali się ostrzeżeniom, zapamiętując tym samym główny przekaz akcji.


Jak na akcję społeczną przystało kreatywne podejście odniosło skutek i akcja została zauważona zarówno przez przechodniów jak i przez media lokalne. W moim odczuciu idą tą drogą na dłużej pozostaje się w świadomości konsumentów, a same formy reklamowe są wielokrotnie wspominane zarówno przez docelowych odbiorców, jak i media. Oby więcej takich akcji.


A w dobie obecnie panującej zimy radzę uważać na pieszych...

pedestrian new zeland auckland shockvertising guerrilla marketing ambient media social campaign street wom womma word of mouth
pedestrian new zeland auckland shockvertising guerrilla marketing ambient media social campaign street wom womma word of mouth
Zobacz także:
Trupy na pasach dla pieszych
Kto prowadzi? Stop wariatom drogowym!
Klub Anonimowych Przejechanych Przechodniów
Kobiece piersi fotoradarem?
Stop pijanym kierowcom!
środa, 06 sierpnia 2008
Na ratunek ginącym pszczołom

Każdego roku na świecie giną miliony pszczół. Znikają one w tempie błyskawicznym. Problem urósł do tego stopnia, że brak pszczół zaczyna wpływać na gospodarkę. Co raz więcej roślin nie może zakwitnąć, ponieważ brakuje pszczół. Tak naprawdę nikt nie wie dlaczego pszczoły znikają, jest to wielka zagadka. Wiadome jest natomiast to, że pszczoły odpowiadają za 1/3 naszych zasobów jedzenia. Bez nich nie będzie kwiatów, rzepaku, jabłek i wielu innych roślin.

Producent niezwykle smacznych lodów Haagen-Dazs podjął problem i postanowił coś zrobić w tej sprawie. Marka zdecydowała się zrobić wszystko, aby zaradzić problemowi. Motywuje to w tym, że bez pszczół nie mogłaby produkować swoich produktów - owocowych lodów. Marka Haagen-Dazs wytwarza swoje lody tylko z naturalnych składników, a żeby mogła je wykorzystać najpierw muszą je zapylić pszczoły, owoce przecież muszą kwitnąć.

Haagen-Dazs będąc odpowiedzialnym podchodzi do sprawy niekonwencjonalnie, wykorzystując marketing wirusowy. Do kampanii został stworzony filmik z udziałem grupy B-Boy, a wszystko to w obronie pszczół. W moim przekonaniu akcja jak najbardziej trafiona w 10 i przy okazji medialna. Haagen-Dazs znalazł swój wyróżnik. Dzięki tym działaniom o marce będzie się mówić na całym świecie. Już w tej chwili setki blogów napisało o tej akcji, a z pewnością napisze jeszcze więcej. Myślę, że problem urasta do rangi międzynarodowej, więc media zaczną się tym interesować. Przecież pszczoły odpowiadają za 1/ 3 naszych zasobów żywnościowych. A jeśli w Stanach Zjednoczonych (miejsce akcji) przez pszczoły będzie produkować się mniej żywności, to problem z lokalnego stanie się globalny. Dlatego marginalizowanie tej kwestii nie będzie mogło przejść bez echa. Haagen-Dazs będzie pierwszą firmą, która porusza to zagadnienie, wszyscy będą pamiętać, że to właśnie ona uratowała lub starała się ratować światową gospodarkę. Dzięki temu działaniu Haagen-Dazs będzie postrzegana jako odpowiedzialna firma, która nie tylko troszczy się o swój byt, ale i o światową gospodarkę. Takie podejście do problemu plus niekonwencjonalne rozwiązanie i użycie niestanandardowych narzędzi, to recepta na uratowanie sytuacji oraz globalny sukces.

Szczegóły na bardzo cukierkowej stronie: http://helpthehoneybees.com/

Ty też możesz pomóc pszczołom :-)

 

Zobacz także:
Żyletka znieczula
Hitler,Pederasta kontra Papierosy???
Zrozumieć ciemność
wtorek, 01 lipca 2008
Żyletka znieczula
genital mutilation women girls amam female circumcision

Hiszpańska organizacja AMAM powołana do ochorony kobiet, których strefy intymne są okaleczane, przeprowadziła nietypową akcję uświadamiającą. Akcja miała na celu pokazanie, że każdego roku na świecie 2 mln kobiet jest okaleczanych(obrzezanych) wbrew swojej woli. Często odbywa się to w brutalny sposób oraz przy użyciu brudnych, tępych narzędzi. Takie działania prowadzą nawet do śmierci, a na napewno są bolesne. Jednym z najczęstszych narzędzi do okaleczania są stare żyletki. Właśnie żyletka stała się symbolem tej niestandandardowej akcji. Organizacja AMAM posiadając niewielki budżet postawiła na niekonwencjonalne podejście i swój komunikat umieściła na wkładkach stroi kąpielowych. Grupą docelową oczywiście stały się kobiety, które są niezwykle wyczulone na tą kwestię. W efekcie nastąpił wzrost telefonów i zarejestrowanych członków organizacji AMAM o 72%.

W mojej ocenie całe przedsięwzięcie zostało precyzyjnie przygotowane i odpowiednio sprofilowane. Skierowanie akcji do kobiet sprawiło, że poprzez wywołane emocje widokiem żyletki w miejscu intymnym, o akcji dowiedziały się inne kobiety, a co za tym idzie ich partnerzy, znajomi. Idąc tym tropem dzięki małemu budżetowi na działania marketingowe o akcji dowiedziało się dużo osób. Można powiedzieć, że niestandardowe podejście przyniosło o wiele większy odźwięk, niż konwencjonalna kampania reklamowa. Tak naprawdę dzięki małemu budżetowi oraganizacja AMAM wyróżniła się spośród wielu innych podobnych organizacji. Dzięki temu wiele osób dowiedziało się o niej i mogło ją wesprzeć w statutowych działaniach. W mojej ocenie, akcja pierwsza klasa, a osiągniętego efektu tylko pozazdrościć. Myślę, że kobiety chętniej przyjmą do świadomości taki przekaz, niż normalną akcję marketingową.

genital mutilation women girls amam female circumcision
Zobacz także:
Hitler,Pederasta kontra Papierosy???
List - drzwiami do lepszego świata
wtorek, 03 czerwca 2008
Hitler,Pederasta kontra Papierosy???

Nowy Jork WTC - zamach terrorystyczny - 2800 zabitych

Halabja Kurdystan - atak chemiczny Saddama Husseina - 5000 zabitych

Hiroszima - bomba atomowa - 70000 zabitych


Papierosy - rak płuc, choroby serca - 5 000 000 zabitych i liczba wciąż rośnie!!!


Liczby mówią za siebie...Holokaust, który zdarzył się w czasie 2 wojny światowej to pikuś przy tym co wyrządziły papierosy ludzkości...każdego dnia z powodu papierosów umiera tysiące osób...i większość ludzi nie widzi w tym problemu...zwykle palacze mówią, że to ich nie dotyczy, że to ich nie spotka, a potem umierają powoli, latami tak jakby zostali zagazowani na śmierć. Co to za przyjemność umierać powoli w bólach i konwulsjach, a przy tym zabijać innych, zmuszając ich do biernego palenia. Nawet bomba atomowa zrzucona na Hiroszimę nie wyrządziła tylu krzywd i szkód, co papierosy...ilość ofiar jakie spowodowały krótkie dymiące pałeczki jest ogromna...Pandemia nikotynowa dotknęła już cały świat, jednak ludzie świadomi zagrożenia ignorują problem, często go bagatalizując...problem jest tak wielki, że nawet inne choroby nie są w stanie dorównać śmiertelnością papierosom. Bo jak to jest, że mając HIV jest się narkomanem, pederastą, wyrzutkiem społeczeństwa, a paląc papierosy...no właśnie nic się nie dzieje? Czas chyba otworzyć oczy i wprowadzić absolutny zakaz palenia w miejscach publicznych!!!...czas skończyć z płaceniem za leczenie uzależnionych pajaców z dymiącymi patyczkami?

Może da się coś z tym zrobić, ale czy rząd zrezygnuje z miliardów jakie z tego tytułu wpływają do budżetu? Raczej nie...a mógłby i wszyscy żyli by dłużej...

Warto odwiedzić stronę tej kampanii koniecznie z włączonymi głośnikami! Kampania została przeprowadzona w Kanadzie i wzbudziła dużo emocji i kontrowersji. Czy słusznie? Myślę, że tak...ten problem dotyczny nas wszystkich, dlatego trzeba wprowadzić absolutny zakaz palenia!!!!

dodajdo.com
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5
dodajdo dodajdo.com