poniedziałek, 28 maja 2007
Brand Tea Party vol2

Już za dwa tygodnie odbędzie się drugie spotkanie Brand Tea Party, a dokładniej 15 czerwca (piątek) o godzinie 17:00. Miejscem spotkania będzie tym razem Hotel Wieniawa przy ul.Gajowickiej 130 we Wrocławiu.

             Midea Brand Tea vol 2

Mimo, że chciałem się pojawić na pierwszym spotkaniu nie udało mi się dotrzeć, szkoda bo ponoć było niezwykle intrygująco. Jednak ci którzy nie byli, mogą pobrać prezentacje wystąpień, jak również obejrzeć relację wideo. Fakt nie są one kompletne, ponieważ organizatorom zabrakło taśm, ale przy następnym spotkaniu na pewno się to nie powtórzy.


                   Tomasz Karwatka: Marketing wirusowy

 

                   Paweł Tkaczyk: Zarządzanie marką

Na Brand Tea Party vol2 będzie można posłuchać i porozmawiać o:

Reputację firmy buduje się latami, ale można ją utracić w parę chwil — co należy wiedzieć o PR w kryzysie? — to temat prezentacji Małgorzaty Skórskiej z PR Time. Małgorzata Skórska specjalizuje się w zarządzaniu kryzysem, była rzecznikiem prasowym Telefonii Dialog i Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Dziennikarka, absolwentka kulturoznawstwa i studiów podyplomowych w dziedzinie komunikacji społecznej.

Paweł Tkaczyk z MIDEA opowie Jak wyróżnić markę z tłumu, czyli o dodawaniu wartości do produktów i usług — kolejna z serii prezentacji na temat zarządzania marką w małej firmie.

Na koniec sprawa organizacyjna. Wstęp na Brand Tea Party jest bezpłatny i nie są wymagane żadne zaproszenia. Jednak bardzo prosimy o potwierdzenie chęci przybycia (i przyprowadzenia znajomych) w komentarzach na btp.midea.pl . Nie chcielibyśmy, aby powtórzyła się sytuacja ze zbyt małą salą, zamierzamy zapewnić miejsca siedzące dla wszystkich.

Więcej informacji o Brand Tea Party vol2 na btp.midea.pl

 

Zobacz także:
Historie Światowych Marek
Play czyli piąty operator komórkowy?
Kraje z najlepszą marką
Mobile.pl - mBank Mobile - czyli nieudany start nowej marki!!
Jak przygotować wirusową bombę?
Ludzki skateboarding
poniedziałek, 07 maja 2007
MIDEA Brand Tea Party

9 maja o godz. 16 w sali 113 (budynek A) Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu ma zapoczątkować nowa świecka tradycja. MIDEA Brand Tea Party ma być cyklem spotkań, których tematyka obraca się wokół zarządzania marką. Czego będzie można się spodziewać po pierwszej edycji?
                  Midea Brand Tea Party
Przede wszystkim będzie testowana formuła spotkania — najpierw krótka prezentacja, a następnie tytułowa herbatka (inne napoje dozwolone) i dyskusja. Prezentacje w swoim założeniu nie mają być wyczerpujące, mają być zaproszeniem do dalszego “wałkowania” tematu w mniej formalnym otoczeniu.

O czym będzie 9 maja?

Paweł Tkaczyk (MIDEA): Zarządzanie marką w każdej firmie
Zarządzanie marką przez długi czas kojarzyło się z wielkimi koncernami, które wydawały miliony dolarów na programy lojalnościowe i strategię budowania marki. Tymczasem markę można budować w każdej, nawet najmniejszej firmie. Trzeba tylko zabrać się za to z odpowiednią wiedzą i narzędziami. O tym właśnie będzie pierwsza prezentacja — czym jest marka, dlaczego powinno nam zależeć na jej stworzeniu i pielęgnowaniu oraz jak się za to zabrać w małej i średniej firmie.

Paweł Tkaczyk jest właścicielem agencji reklamowej MIDEA, która specjalizuje się właśnie w kreowaniu wizerunku firm, produktów i usług. MIDEA jest również organizatorem BTP.

Tomasz Karwatka (Janmedia): WOMM czyli marketing szeptany
Marketing szeptany, partyzancki, wirusowy, poczta pantoflowa — w erze łatwej komunikacji, w której jeden użytkownik może jednym klawiszem rozesłać wiadomość do setek znajomych, marketing wirusowy może śmiało konkurować efektywnością z tradycyjnymi metodami. W jaki sposób zaplanować taką kampanię, jak ją skutecznie przeprowadzić? Zapraszamy…

Tomasz Karwatka jest dyrektorem sprzedaży i marketingu w międzynarodowej agencji interaktywnej Janmedia, specjalizującej się w badaniu i poprawianiu efektywności stron www.

więcej infromacji na stronie http://btp.midea.pl 

 
 
Zobacz także:
Historie Światowych Marek
Play czyli piąty operator komórkowy?
Kraje z najlepszą marką
Mobile.pl - mBank Mobile - czyli nieudany start nowej marki!!
Jak przygotować wirusową bombę?
Ludzki skateboarding
środa, 07 marca 2007
Historie Światowych Marek

 

The History of Branding jest swoistą encyklopedia wielkich światowych Marek. Jest to magiczne miejsce brandingu w sieci, można tutaj znaleźć historie najbardziej znanych marek począwszy od McDolnald`s skończywszy na Ikei.

The History of Branding

 

Autorami strony są entuzjaści i pasjonaci brandingu, którzy od wielu lat zajmują się tą tematyką. Strona ma służyć jako miejsce edukacji o markach, strategiach znanych marek oraz roli jaką odegrały lub odgrywają we współczesnym świecie. Zagłębiając się w tą strone można znaleźć kompletne historie powstania marek, strategie, przyjęte taktyki, hasła kampanii reklamowych oraz tworzących markę, reklamy video, nietypowe nośniki reklamy oraz inne atrybuty związane z zarządzaniem marką. Strona cały czas się rozwija i będzie uzupełniania o inne marki. Zachęcam wszystkich entuzjastów brandingu do prześledzenia strony oraz poszerzania swojej wiedzy.

 

Zobacz także:
Play czyli piąty operator komórkowy?
Kraje z najlepszą marką
Mobile.pl - mBank Mobile - czyli nieudany start nowej marki!!
Jak przygotować wirusową bombę?
Ludzki skateboarding

 

czwartek, 14 grudnia 2006
Po co nam Ma®ka?

Po co nam marka? Otóż z jednego prozaicznego powodu! We współczesnym świecie istnieje tak dużo towarów, usług, że bez Marek nie dalibyśmy sobie rady z ich wyborem. Każdy zna przynajmniej 100 najrozmaitszych marek i decydując się na określone towary czy usługi wybiera właśnie tę markę, którą zwykle zna lub pamięta. Większość ludzi nie jest w stanie być na bieżąco we wszystkich dziedzinach życia, dlatego marka pozwala szybko podjąć konkretny wybór. Można zaryzykować stwierdzenie, że marka jest po to, aby zaoszczędzić czasu wybierającym! Po co wybierać spośród tysięcy artykułów czy usług?, skoro można zawęzić to do dwóch czy trzech znanych powszechnie marek i szybko dokonać zakupu. Dlatego we współczesnym, wolnym świecie , gdzie mamy nieograniczony wybór, marka jest tak bardzo potrzebna. Liczba towarów i usług wciąż rośnie i to zdecydowanie szybciej, niż orientacja ludzi co do nowych produktów, zatem znana marka daje to bezpieczeństwo, że będziemy wiedzieć co kupujemy.

Marka to także pewnego rodzaju wartość dodana dla produktu, usługi czy osoby, ponieważ zapewnia istnienie i ciągłość na rynku lokalnym, tudzież światowym. Niestety ludzie posiadają zwyczaj przyzwyczajania się do wszystkiego , tak samo ma to się do marek. Patrząc na rynek możemy zauważyć marki , które istnieją od wielu dziesięcioleci lub nawet setleci i mają się doskonale. Przykładem może bardzo oklepanym, ale jednak, jest Coca-Cola, która się sprzedaje od ponad 100 lat. Ludzie, którzy piją ten lek na żołądek nie wyobrażają sobie zwykle, aby zaprzestać tego i skusić się na ofertę Pepsi, która ta jest największym konkurentem. Każda z tych dwóch marek reprezentuje sobą całkiem odmienne wartości i skojarzenia, Coca-Cola (radość i tradycję), a Pepsi (nowe pokolenie), oby dwie trafiają do innych typów ludzi, Coca-cola do raczej starszych, natomiast Pepsi głównie do młodych ludzi. Każda z tych firm zapewnia kontynuację reprezentowanym wartością i dlatego ich Marki są bardzo silne. Trzeba jeszcze dodać, że te firmy podejmują wciąż działania do utrzymania świadomości swoich Marek na rynku.

Świetnym polskim przykładem przyzwyczajenia są produkty spożywcze. Bardzo wiele artykułów jeszcze z czasów PRL-u sprzedaje się świetnie, mimo to, że na rynku istnieją inne produkty, które są lepsze, wyglądające bardziej estetycznie, posiadające większą funkcjonalność i jakość, jednakże przyzwyczajenia nie da się zmienić tak szybko.

Także polskim przykładem na Markę , która istnieje dzięki przyzwyczajeniu konsumentów jest płyn do mycia naczyń Ludwik, płyn ten istniejący na polskim rynku od ponad 40 lat wciąż króluje w kategorii płynów do naczyń. Wiele innych Marek próbowało zająć miejsce Ludwika, jednakże przyzwyczajenie zwyciężyło i prawdopodobnie jeszcze długo się ten trend utrzyma.

Czyli Marka, można powiedzieć jest to pewien zestaw cech, wartości jakie posiada, towar, usługa czy osoba, dzięki czemu pozwala dokonać określonego wyboru przez konsumenta.

Kończąc ten krótki wywód, Marka istnieje po to, aby skrócić sobie drogę wyboru, aby ten wybór był szybki oraz żeby człowiek mógł poświęcić więcej czasu na inne czynności, niż zastanawianie się, któ®a marka będzie najlepsza. Niestety nawet najbardziej inteligentny osobnik nie zastanawia się, gdy czegoś prędko potrzebuje, tylko wybiera konkretną Markę.

Definicja Ma®ki

Marka jest pojęciem bardzo złożonym, nie ma jednolitej definicji marki.

 

Marka według American Marketing Association

Termin, symbol, wzór lub ich kombinacja stworzona celem identyfikacji dóbr lub usług sprzedawcy lub ich grupy i wyróżnienia ich spośród konkurencji .

Marka wg. Słownika języka Polskiego

(Jakość, gatunek wyrobów danej firmy...): wyrób dobrej, złej marki (opinia, uznanie sława): mieć dobrą, złą markę.

Marka za prof. Jerzym Altkornem "Strategia marki"

Marka to produkt, który zapewnia korzyści + wartości dodane, które pewni konsumenci cenią w wystarczającym stopniu, aby dokonać zakupu.

Marka wg. Pro-Marki

Most łączący oczekiwania konsumentów z możliwościami producentów

Marka to obietnica stabilności i jednolitości, gwarancja jakości oraz sposób zabezpieczenia interesów konsumenta. Produkty markowe są powszechnie dostępne dla konsumentów, którzy znają je, lubią i kupują w zależności od szczególnej potrzeby lub okazji.

MARKA: POCHODZENIE:

Oznakowanie ceramiki i zakładów snycerskich w starożytności (Babilon, Asyria, Grecja, Rzym)
Oznakowanie hodowli bydła w Stanach Zjednoczonych XVIII - XIX w.
Oznakowanie i wyróżnienie producenta
Oznakowanie kraju pochodzenia

MARKA: ZASTOSOWANIE:

Oznaczenie nazwy przedsiębiorstwa, produktu, linii produktów dla potrzeb prawnych i marketingowych
Znak towarowy podlegający ochronie prawnej
Znak rozpoznawczy dla konsumentów i partnerów handlowych

MARKA: BUDOWA (za J. Altkorn):

Rdzeń; podstawowe wartości funkcjonalne (komputer, zegarek, czekolada)
Marka podstawowa - minimum oczekiwań użytkowych (szybki, dokładny, słodka)
Marka poszerzona - dodatkowe walory użytkowe (przenośny, wodoodporny, z rodzynkami)
Marka potencjalna - cała gama możliwych dodatkowych walorów

W miarę upływu czasu marki potencjalne stają się poszerzonymi a poszerzone podstawowymi. W miarę wprowadzania innowacji rozwoju rynku pęcznieje segment marek podstawowych i poszerzonych.

MARKA: STRATEGIE ZARZADZANIA:

Jedna marka; jedna nazwa dla firmy i dla towarów
Wiele marek; każda linia produktu to inne oznaczenie i inna marka
Rozszerzanie marki; wprowadzanie i przenoszenie marki z jednego asortymentu na drugi (sprzęt sportowy a kosmetyki)
Flankowanie; wprowadzanie przez producenta danej marki dodatkowych marek na półkę górną i dolną celem zabezpieczenia interesów marki wiodącej

MARKA: I JEJ WARTOŚĆ:

Brak jednolitych i powszechnie uznanych kryteriów oceny wartości finansowej marki na świecie

Szacunkowe wyceny na podstawie ceny akcji, nakładów odtworzeniowych, udziałów w rynku, wartości rynku, wykupu licencji

Wartość marki może być szybko zmienna w czasie w zależności od kształtowania się rynku, postrzeganego wizerunku oraz postrzeganej reputacji

źródło: www.promarka.pl

dodajdo dodajdo.com