wtorek, 27 października 2009
Klient vs Agencja = Ad-O-Matic

Na lini klient - agencja dzieją się zawsze cuda. Agencja robi co może, żeby zachwycić klienta pomysłowością i kreatywnością, a klient robi wszystko, żeby zapłacić jak najmniej i osiągnąć jak najlepszy wynik. Ten stan rzeczy jest akceptowalny i co jakiś czas są prowadzone tego typu pojedynki. Zwykle dochodzi do konsusu i obie strony podejmują współpracę.

Zdarza się jednak, że agencja nie rozumie klienta lub klient nie rozumie agencji. Wówczas pojedynek zamienia się w walkę okopową, w której jedyną strategią jest, jak najbardziej osłabić przeciwnika i przerzucić swoje argumenty na szalę. Tego rodzaju walka prowadzi zwykle do ogromnych strat po każdej ze stron. Zamiast wypracowywać efekt win-win... nie będę kończył.  To zresztą prowadzi do sytuacji, w której każda ze stron nie powie dobrego słowa o przeciwniku.

Jeśli już dochodzi do rozwiązania okopowego należy klientowi sprzedać rozwiązanie sprawdzi się w każdych warunkach...przedstawine na krótkim filmiku...

23:55, mark.brando , Reklama
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 18 marca 2008
McDonald`s tępi i poniża Polaków, czysty rasizm?
McDonald`s hamburger fries turks greeks indians i`m lovin it fast food merican style

Szwedzki McDonald`s wypuścił niezwykle kontrowersyjną reklamę, która wywołała dość duży skandal ze względu na rodzaj przekazu. Tak naprawdę, to wszyscy, którzy widzieli reklamę pierwszy raz, przecierali oczy ze zdumienia. Na pierwszym planie omawianej reklamy możemy przeczytać, że “We don’t hire Turks, Greeks, Poles, Indians, Ethiopians, Vietnamese, Chinese and Peruvians”. Patrząc na to, myślimy sobie czy to na poważnie, czy to prawda, że McDonald`s nie chce Polaków? Na pewno prawda, ponieważ taka reklama ukazała się w szwedzkich mediach. Tym bardziej jest to nie do uwierzenia w Szwecji, gdzie bardzo restrykcyjnie podchodzi się do kwestii rasizmu. Wszystkie kultury i subkultury mają tam zapewnione wszystkie należne swobody obywatelskie.

McDonald`s hamburger fries turks greeks indians i`m lovin it fast food merican style

 

 

Jednak idąc dalej możemy przeczytać prawdziwy wydźwięk tej reklamy: “Nor Swedes, South Koreans, or Norwegians. We hire individuals. We don’t care what your surname is. Because ambition and determination have nothing to do with your nationality. McDonald’s is one of the most integrated companies in Sweden, with as many as ninety-five nationalities working for us. Join us at mcdonalds.se

Dochodząc do końca możemy się przekonać co chce przekazać nam McDonald`s. Jednak dla większości ludzi pierwszy, duży komunikat wywoła natychmiastowy sprzeciw lub przyciągnie ich uwagę i spowoduje dokładniejsze przyjrzenie się reklamie. Reklama jest kontrowersyjna, ale tak naprawdę nie obraża nikogo, wystarczy przeczytać ją uważnie. Trzeba dodać, że większość ludzi w natłoku przekazów reklamowych, nie analizuje reklam tak dokładnie, często patrząc na nie powierzchownie. Ta reklama na pewno ma potencjał przyciągnąć dużą uwagę ze względu na treść. Istnieje jednak niebezpieczeństwo, że reklama zostanie albo zmanipulowana, albo potencjalni klienci utrwalą tylko pierwszy przekaz. W każdym bądź razie brawa za kreatywność, pomysł przedni, a wykonanie mistrzowskie.
McDonald`s hamburger fries turks greeks indians i`m lovin it fast food merican style
Zobacz także:
I`m lovin it
Hamburgery wyszczuplają!
Nowy Prison Break - „Easter Break”, czyli „Skazany na święta”
01:09, mark.brando , Reklama
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 24 stycznia 2008
Prawda o branży kreatywnej

Dzisiaj będzie z przymrórzeniem oka. Powyżej przedstawiam film, który odkrywa wszystkie tajniki branży kreatywnej. Kulisy opracowywania kampanii reklamowych począwszy od kreacji, aż po realizację. W filmie zobaczymy wiele ciekawych interesujących scen, mocne cięte dialogi i dystans do świata. Również trzeba dodać, że film ukazuje siłę kreatywności ;) potęgę reklamy. Film na pewno może być instrukcją dla przyszłych kreatywnych ;) Ciekawe co sądzą o filmie ci, którzy pracują w branży kreatywnej? Obejrzyjcie i sami oceńcie.

 

Zobacz także:
Zrozumieć ciemność
Guerrilla Marketing po Polsku
Antyreklama?
http://www.guerrilla-marketing.pl
10:55, mark.brando , Reklama
Link Dodaj komentarz »
sobota, 22 grudnia 2007
Zadzwoń do mamy

Wszystkim czytelnikom tego bloga chciałem złożyć Najlepsze Życzenia Świąteczne. Dużo radości, szczęścia, prezentów i uśmiechów. Raz jeszcze Naj :-)

Na deser reklama Ery GSM - i pamiętajcie zadzwońcie do Mamy :-)

18:45, mark.brando , Reklama
Link Komentarze (4) »
czwartek, 25 października 2007
Inteligencja modelki - kup sobie lepiej nową drukarkę

Niestety powyższa reklama podtrzymuje stereotyp, że to co piękne niekoniecznie jest mądre. Przykre, bo wcale tak nie jest. Reklama jest bardzo wymowna i na pewno przyciąga uwagę. Co najważniejsze w tej reklamie, to sama treść i jej zakończenie. Ludzie lubią oglądać i patrzeć na piękne rzeczy, twarze, osoby…a zakończenie jest zaskakujące i w tym widzę możliwość zapamiętania tej reklamy. Oczywiście przestrzegam przed braniem tej reklamy dosłownie, raczej z przymrużeniem oka. Zresztą sami oceńcie :-) Czy lepiej wymienić na lepszy i nowszy model?

Zobacz także:
Szokująca reklama, czyli lep na muchy
Pokoloruj swój szklany świat
Toyota w World of Warcraft
Guerilla marketing, marketing partyzancki, marketing wirusowy, street marketing, reklama, media, advertising, ambient media, branding, brand, marka, zarządzanie marką, Dawid Trzeciak, Coca Cola, viral marketing, buzz marketing, shock advertising
 
12:39, mark.brando , Reklama
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4
dodajdo dodajdo.com