piątek, 06 listopada 2009
Pogotowie prezentowe

Urodziny, imieniny i święta to okazje, które cieszą, ale i przynoszą ze sobą znany każdemu kłopot – zakup prezentu. Jak szybko wybrać coś oryginalnego i jednocześnie nie powtarzać pomysłów? Odpowiedzią na zapotrzebowanie konsumentów jest nowa internetowa wyszukiwarka prezentów Carmeno.pl.

Wyszukiwarka prezentów Carmeno.pl

Carmeno.pl oferuje wiele możliwości wyszukiwania odpowiedniego upominku. Poszukiwanie według kryteriów takich jak wiek, płeć, okazja lub kategoria produktu uzupełnione jest przez notes z opcją dodawania, porównywania i przechowywania pomysłów na prezent. W serwisie znajduje się także kalendarz, w którym można zaznaczyć ważne dla użytkownika daty. Carmeno.pl z odpowiednim wyprzedzeniem przypomni o zbliżającym się wyjątkowym dniu.

W wyszukiwarce Carmeno.pl działa również Pogotowie Prezentowe. Każdej osobie, której nie uda się znaleźć pomysłu na prezent i napisze maila na adres pogotowie@carmeno.pl w ciągu 24h zostanie udzielona pomoc w postaci nadesłanych pomysłów na prezent. Wystarczy tylko dokładnie określić oczekiwania wobec upominku.

Bardzo mi się podoba pomysł na serwis. Jak będę miał teraz problem ze znalezieniem prezentu będę wiedział, gdzie szukać :-)

źródło: informacja prasowa

14:59, mark.brando , startup
Link Dodaj komentarz »
piątek, 30 października 2009
Viral test #fail

viral guerrilla-marketing.pl buzz word of mouth ambient media

Pewna agencja specjalizujaca się m.in. w marketingu wirusowym stworzyła stronę, na której można przeprowadzić testową mini kampanię wirusową.

Chciałem już chwalić agencję za kreatywność, zachęcenie marketingowców do zabawy, w końcu zrobienia filmiku, który naprawdę jest typowo wirusowy. Chciałem dodać, że na stronie można stworzyć filmik i dodać własne logo. Oczywiście zapragnąłem posiąść taki filmik, zresztą chciałem się nim pochwalić na blogu i opisać w superlatywach. Wszystko było świetnie, czekałem aż wygeneruje się mój filmik i otrzymam link, aby się pokazać światu efekt. I tu przyszło mi rozczarowanie, dostałem taką oto odpowiedź:

"Hello,
The Viral Test is for advertisers only (your request must be made from a professional email address), so unfortunately we are unable to fulfill your request.
The Viral Test team."


I przepraszam, mój mail jest nieprofesjonalny? Poczułem się zdyskryminowany...zamiast ideą wirusa zarażać jak największą liczbę marketerów, robi sie kółeczko wzajemnej adoracji. Lub mniejsze firmy ma się po prostu gdzieś? Oczywiście nie podoba mi się to i powiem, że ta kampania wirusowa jest, jakby to powiedzieć w slangu #fail. Miały być fanfary dla agencji, a będzie raczej niechęć dla bufonów. Nie rozumiem jednego, po co się chwalić tą stroną, skoro nic nie można tam zrobić.

Chyba, że ja to wszystko źle zrozumiałem...kto wie...?

środa, 28 października 2009
Gdzie jest krwawy DEXTER?

Platforma telewizyjna Showtime promując nowy sezon serialu Dexter stworzyła ciekawą interaktywną grę w serwisie Youtube. Gra jest bardzo prosta i wykorzystuje mechanizm adnotacji dostępny w Youtube. Każdy gracz, który zwycięsko przejdzie 4 etapy gry może obejrzeć trailer promujący 4 sezon serialu Dexter.

Dla fanów serialu, jak i zupełnie nieznających tej pozycji osób gra wprowadza element zaangażowania. Dzięki takiemu mechanizmowi internauci z większą uwagą obejrzą trailer, co oczywiście zwiększa później szanse na wysoką oglądalność serialu. Z drugiej strony zanim serial ukaże się w TV w internecie już toczy się dyskusja na temat serialu, a wszystko za sprawą prostej gry. Oby więcej takich gier pojawiało się w Youtube.

wtorek, 27 października 2009
Klient vs Agencja = Ad-O-Matic

Na lini klient - agencja dzieją się zawsze cuda. Agencja robi co może, żeby zachwycić klienta pomysłowością i kreatywnością, a klient robi wszystko, żeby zapłacić jak najmniej i osiągnąć jak najlepszy wynik. Ten stan rzeczy jest akceptowalny i co jakiś czas są prowadzone tego typu pojedynki. Zwykle dochodzi do konsusu i obie strony podejmują współpracę.

Zdarza się jednak, że agencja nie rozumie klienta lub klient nie rozumie agencji. Wówczas pojedynek zamienia się w walkę okopową, w której jedyną strategią jest, jak najbardziej osłabić przeciwnika i przerzucić swoje argumenty na szalę. Tego rodzaju walka prowadzi zwykle do ogromnych strat po każdej ze stron. Zamiast wypracowywać efekt win-win... nie będę kończył.  To zresztą prowadzi do sytuacji, w której każda ze stron nie powie dobrego słowa o przeciwniku.

Jeśli już dochodzi do rozwiązania okopowego należy klientowi sprzedać rozwiązanie sprawdzi się w każdych warunkach...przedstawine na krótkim filmiku...

23:55, mark.brando , Reklama
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 22 października 2009
Jaja czy darmowa Playstation 3 slim?

Sony wprowadzając nową konsolę Playstation 3 Slim na rynek irlandzki przeprowadziło intrygującą akcję. Tak naprawdę to zrobiono sobie jaja, ale nie z konsumentów, tylko w dosłownym tego słowa znaczeniu. Do  specjalnie przygotowanych na tą okazję jaj, włożono nowiutkie dopiero co wyklute z taśmy produkcyjnej konsole PS3 Slim.

Na to ciekawe zjawisko przechodnie różnie reagowali, raczej z ciekawością, ale mało kto był taki odważny, żeby zajrzeć do środka jaja. Ci którym starczyło odwagi spotkała zasłużona nagroda. Otrzymali najnowszy produkt Sony Playstation 3 Slim.

Akcja ciekawa i generująca wartościowy marketing szeptany. Gdy pierwsi ludzie znaleźli jaja PS3 Slim od razu informację o tym przekazywali dalej. Co więcej inni zgormadzeni wokół jajek robili zdjęcia i filmy, które automatycznie trafiały do internetu. Wieść się rozniosła na tyle szybko, że po kilku dniach na ulicach Dublina wszyscy chodzli i polowali na nowiutkie konsole Playstaion 3 slim. Akcja pokazuje, że odpowiednio budowane napięcie i tajemniczość potrafią zdziałać cuda.

dodajdo dodajdo.com