poniedziałek, 04 stycznia 2010
Szybki i słodki

W kampanii o nazwie Sugar Streak, kanadyjska firma Koodo Mobile zaprasza potencjalnych klientów na wyczerpujące polowanie na mitycznego Gingerbread Man.

Głównym bohaterem opowieści jest Piernik, który na nasz widok ucieka i nie chce się zatrzymać. Gracze muszą go za wszelką cenę złapać. Opowieść wykorzystuje mechanizmy Youtube, dzięki czemu historia jest ciekawa i dynamiczna. Internauci mogą kreować wybór, co chcą zrobić, gdzie pójść.

Ta kampania jest doskonałym przykładem pełnego wykorzystywania potencjału drzemiącego w Youtube. Powoduje to, że historia angażuje widzów i nie jest tylko jednostronym przekazem. Widzowie dostają w pewnym sensie możliwość wpływania na losy głównego bohatera, co uatrakcyjnia przekaz. A to oczywiście może spowdować, że na dłużej zostanie w świadomosci konsumentów.

Aby złapać "piernika" będziemy potrzebowali chwilę, ale będzie to przyjemny czas. Wielowątkowa historia może zaintersować.

Więc spróbujcie i dokonajcie właściwego wyboru. a później zajrzyjcie na koodomobile.com

niedziela, 03 stycznia 2010
TOP 10 Viral

Są wirusy, które trudno wymazać w pamięci. Wciąż krążą w sieci i co jakiś czas dopadają kogoś, zostając na dłużej. Poniżej Top 10 wszechczasów filmów wirusowych. Można tam znaleźć wiele inspiracji i radości. Miłego oglądania.

1. Nike Touch of Gold - 2006

2. John West Salmon Bear Leo Burnett 2000

3. Honda Cog Wieden + Kennedy 2003

4. Budweiser Whassup DDB Chicago 2000

5. Ecko Still Free Droga5 2006

6. Quicksilver Dynamite surfing Saatchi and Saatchi Denmark 2007

7. Agent Provocateur Kylie CDP-Travissully 2001

8. Dove Evolution Ogilvy & Mather Toronto 2006

9. Carlton Draught Big ad George Patterson and Partners 2005

10. Berlitz German coastguard B_T_S United 2006

źródło BrandRepublic.com

sobota, 02 stycznia 2010
Internet wie o tobie wszystko

Nie ulega wątpliwości, że rok 2010 będzie rokiem kiedy social media zdobędą jeszcze większą uwagę niż obecnie. Jednak wszystko co raz trafi do Internetu na zawsze tam pozostanie, dlatego tak istotne jest przemyślenie tego czym chcemy się podzielić z innymi. Tyczy się to zarówno sfery osobistej jak i tożsamości firm.

Powyższy film jest metaforyczny, ale pokazuje co może się stać z naszą tożsamością, jeśli odpowiednio jej nie zabezpieczmy. Zatem obejrzyjcie ten filmik i sprawdźcie co inni mogą się o was dowiedzieć. Sprawdźcie ustawienia prywatności w waszych profilach społecznościowych oraz inne informacje, które są dostępne publicznie.

poniedziałek, 21 grudnia 2009
Najpopularniejsze marki na Facebook

Obecność w social media jest w dzisiejszym marketingu koniecznością. Dla wielu jest pytaniem jak to robić? i przede wszystkim, gdzie to robić? Doskonałym miejscem wydaje się tutaj być portal Facebook, który daje mnóstwo możliwości zaistnieniu markom w sieci. Jednak nie każda marka ma szansę zaistnieć i stać bardzo popularna. Aby tak się stało potrzeba nie tylko samej obecności w social media, ale również pomysłu na tą obecność.

Powyższa prezentacja przedstawia 50 najpopularniejszych marek w serwisie Facebook. Wymienione marki udowadniają, że mają pomysł na komunikację z konsumentami, a ci się odwdzięczają aktywnym udziałem w życiu tych marek.

ps. Gdyby ktoś był zainteresowany marketingową obecnością na facebook, zapraszam na prv.

poniedziałek, 14 grudnia 2009
Monitoring Social media

14 grudnia wystartował nowy serwis, dzięki któremu monitorowanie mediów społecznościowych ma być o wiele efektywniejsze. BrandoMetr.pl pozwala wyszukiwać i analizować wypowiedzi zamieszczane przez konsumentów w sieci. Jest pierwszym w Polsce narzędziem, które monitoruje serwisy mikroblogowe Twitter, Blip, Pinger i Flaker w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Brandometr.pl monitoring social media monitoring mediów społecznościowych monitoring internetu social media

Oprócz mikroblogów, BrandoMetr swoim zasięgiem aktualnie obejmuje prawie 600 tysięcy blogów (w tym z platform: bloog.pl, blogspot.com, blox.pl, blog.interia.pl), serwisy społecznościowe (m.in. Youtube.com, Grono.pl), 22 814 najważniejszych polskich forów internetowych a także polskie grupy dyskusyjne. Twórcy BrandoMetru zapewniają, że ten zasięg każdego dnia będzie się zwiększał.

W praktyce BrandoMetr ma udzielać użytkownikom szybkiej odpowiedzi na pytania: kto, co, kiedy, w jakich okolicznościach i w jakich miejscach w polskim internecie, powiedział na temat danej marki.

Oprócz wyszukiwania wypowiedzi, BrandoMetr także je analizuje. Mierzy tzw. hotness, czyli określa istotność poszczególnych wypowiedzi, a wkrótce ma zostać wzbogacony o funkcjonalność badającą tzw. sentiment, dzięki której odnalezione wypowiedzi będą automatycznie dzielone na pozytywne i negatywne.

Zapowiada się bardzo ciekawie, miałem przyjemność testować to narzędzie i uważam, że jest o niebo lepsze choćby od Newspointa. Newspoint przy BrandoMetrze się chowa. Narzędzie dopiero się rozwija, więc będzie pewnie jeszcze lepsze. Zwłaszcza jeśli będzie można mierzyć wartość opinii. To dopiero będzie super narzędzie.

Teraz widać, że tematyka mediów społecznościowych mocno się rozwija w Polsce i powstają narzędzia, które pomogą prowadzić skuteczne działania w social media.

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 82
dodajdo dodajdo.com