poniedziałek, 15 marca 2010
Social (media) Commerce

W poprzednim poście przedstawiłem film, który w prosty sposób wyjaśnia benefity social media. Dziś krok następny. Otóż rok 2010 będzie początkiem nowego trendu -  Social Commerce. Można powiedzieć, że jest to ewolucja eCommerce.

Obecnie konsumenci twierdzą, że w zakupie najważniejsze są dla nich opinie znajomych przyjaciół. Tradycyjna reklama straciła już na wartości i ten trend będzie się nasilać. Reklama może stać jedynie motywem spytania znajomych o opinię na temat danego produktu czy usługi.

Social media, social commerce, Online peer review

Dlatego dla marek i firm tak ważne powinny być działania w social media. W miejscu, gdzie konsumenci każdego dnia spotykają się i wymieniają przeróżnymi opniami. Właśnie wtedy zapadają decyzje, które przekładają się na decyzje zakupowe. Lekceważenie opinni konsumetów pozostawionych w internecie i kanałach social media może spowodować, że konsumenci odwrócą się od danego produktu.

Można to w skrócie podsumować eCommerce ewoluował w weCommerce. Czyli my wszyscy staliśmy sie konsumentami.

Zapraszam do obejrzenia powyższego filmiku, który w prosty sposób tłumaczy trend Social Commerce.

niedziela, 14 marca 2010
Jak wyjaśnić benefity Social Media?

Bardzo często dostaje zapytanie jak wytłumaczyć wpływ social media na relacje biznesowe. Większość osób jest sceptycznie nastawionych do tej formy marketingu. Polecam obejrzeć powyższy filmik, który w prosty sposób tłumaczy wpływ social media na konsumentów.

czwartek, 14 stycznia 2010
Smutny to nie zaangażowany?

W ostatnim czasie co raz częściej mówi się o social media, jako kanale komunikacji budującym prawdziwe zaangażowanie wśród konsumentów. Zresztą po ostatniej konferencji Facebook NOW na czoło najbardziej interaktywnego serwisu społecznościowego wysuwa się Facebook.

Przykładem budowania zaangażowania konsumentów w social media w serwisie Facebook jest aplikacja McCann Ericsson Izrael "Your Sad Friend". Dzięki ciekawemu pomysłowi można było znaleźć smutnego, przygnębionego czy znudzonego przyjaciela. Nawet jeśli ktoś okazał się najsmutniejszym znajomym otrzymywał nagrodę na pocieszenie.

Dzięki dobrej zabawie z aplikacji skorzystało wielu użytkowników Facebooka. Celem aplikacji było tak naprawdę informowanie o nowych produktach Yellow Fun To Go.

czwartek, 07 stycznia 2010
Trendy w Social Media w 2010

Powyższy raport jest optymistyczny w stosunku do social media. Wynika z niego, że w 2010 r. przedsiębiorstwa poważnie planują zainwestować w social media. Według BizReport w 2010 r. social media będą priorytetem dla marketingowców: ponad połowa respondentów (56,3%) poważnie planuje włączyć działania w social media, jako istotny element marketing mix.

Co było już ważne dla marek w 2009 roku staje się elementem decydującym w 2010 roku tj: słuchanie i udział w internetowych rozmowach, ponieważ mają one niezwykle istotny wpływ na opinię publiczną oraz produkty i usługi oferowane przez firmy. Tym bardziej teraz, kiedy Google i Microsoft włączają się w wyszukiwanie w czasie rzeczywistym - algorytmy wyszukiwania Google i Microsoft będą ewoluowały w kierunku social media.

Zresztą najlepszym tego przykładem jest Pepsi, która po 23 latach zwiększania wydatków znacząco obcięła swój budżet na doroczny Super Bowl - największe wydarzenie w Stanach Zjednoczonych. A wszystko to, aby inwestować w social media w 2010 r. Co oznacza, że social media zyskują co raz większe znaczenie i uznanie wśród marketingowców. Rok 2010 będzie rokiem social media.

środa, 06 stycznia 2010
Najgłębiej położony plakat reklamowy na świecie

Alfa Romeo promując nowy model 147 stworzyła projekt "Alfa Romeo Expedition 147", Na dnie Rowu Mariańskiego na Oceanie Spokojnym został umieszczony plaktat reklamujący właśnie nową Alfę 147. Celem projektu było przekazanie informacji, że nigdy nie oferowano tak niskiej ceny za Alfa Romeo.

Akcja Alfa Romeo pokazuje, że w reklamie można zrobić wszystko, a ten kto będzie pierwszy na zawsze będzie mógł się tym chwalić i tak zostanie zapamiętany. Dlatego odważni marketerzy, którzy wchodzą w odważne projekty jako pierwsi lub wtedy kiedy kształtuje się jakiś trend zwykle odnoszą niesamowity sukces.

Techniczną stroną przedsięwzięcia zajęła się firma reklamy zewnętrznej ClearChannel. Koszt opuszczenia mierzącego dwa mkw. plakatu nie został ujawniony, choć z pewnościa nie był mały, ale z pewnością przyniósł wymierne korzyści. Pomysłodawcą akcji jest agencja Duval Guillaume z Antwerpi. Agencja stworzyła ponadto poświęconą przedsięwzięciu stronę internetową Expedition147.be.

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 82
dodajdo dodajdo.com