Blog > Komentarze do wpisu
Youtube vs TV = 10:0

Serwis Youtube.com zmienił oblicza Internetu. To wszyscy wiedzą. Youtube.com dał dotąd niespotykane możliwości milionom ludzi na świecie. To również wiadomo. Youtube.com zmienił podejście marketerów do komunikacji marki. To także żadna tajemnica…itd

Mimo, że wyżej wymienione stwierdzenia są powszechnie znane, wciąż niewiele marek wykorzystuje potencjał Youtube.com. A dlaczego marki powinny jednak zmienić dotychczasowy kierunek komunikacji? Ponieważ YouTube.com od momentu wynalezienia stał się magicznym miejscem. Platforma wideo, jaką jest Youtube.com dała możliwość wymiany unikalnych wrażeń i emocji setkom milionów ludzi na całym świecie. Wszystko doszło do momentu, w którym wielu Internautów nie potrafi sobie wyobrazić dzisiejszego życia bez YouTube.com, za to bez telewizji owszem. Na YouTube.com umieszczane są konwencjonalne reklamy jak i te bardziej wysublimowane. Youtube.com coraz częściej jednak wymusza przedstawianie produktów w całkiem nowy, odmienny sposób niż odbywało się to dotychczas.

Przyznać jednak trzeba, że obecność marek w Youtube.com jest co raz liczniejsza i jest to trend wzrostowy, można powiedzieć, że brandy kontratakują. Marki, które dotąd mocno zaznaczały swoją aktywność w Internecie, w serwisie Youtube.com prezentowały albo specjalne przygotowane nigdzie wcześniej nie publikowane krótkie filmy lub korzystały z narzędzia, jakim jest marketing wirusowy. Wirusy, które trafiały w gust internautów, pomagały budować świadomość marek, produktów przy jednoczesnym kreowaniu dotąd niespotykanego zasięgu za niewielkie pieniądze.

Jednak opublikowanie filmu reklamowego w Youtube.com już dawno przestało być szczytem innowacyjno-marketingowego działania. Filmów jest już tak dużo, że często nawet najlepsza produkcja przepada z kretesem. Youtube.com widząc szalony rozwój własnej platformy zaproponowało całkiem nowe innowacyjne narzędzie, które może zrewolucjonizować obecną już komunikację marek w Internecie. Youtube.com stworzyło narzędzie adnotacji, czyli użytkownicy serwisu zyskali jeszcze więcej zabawy i możliwości interakcji z innymi użytkownikami. Adnotacje Youtube.com umożliwiają tworzenie interaktywnych filmów, w których użytkownicy mogą decydować o tym, co jest najważniejsze w danym filmie oraz o jego zakończeniu.

Czym są adnotacje?

Z adnotacji może skorzystać każdy zarejestrowany użytkownik Youtube.com. Adnotacje umożliwiają w nowy sposób dodawanie interaktywnych komentarzy do publikowanych filmów. W szczególności:

  • Dodanie podstawowych informacji dotyczących filmu wideo
  • Tworzenie fabuły o wielu możliwych rozwinięciach (widzowie dokonują wyboru sceny za pomocą kliknięcia)
  • Umieszczanie wewnątrz filmu linków do podobnych materiałów wideo, kanałów oraz wyników wyszukiwania w YouTube
  • Wszystkie z powyższych możliwości!
Użytkownik decyduje o treści adnotacji, miejscu ich wyświetlenia w filmie i sposobie, w jaki się pojawiają i znikają z ekranu.

Jak to można wykorzystać e-marketingowo?

Adnotacje umożliwiają dotąd niespotykaną możliwość interakcji z użytkownikiem. Marki przygotowując odpowiedni film, mogą spowodować, że internauci zaangażują się i zagłębią w przekaz marki, stając się, być może, w przyszłości ewangelistami marki. Dotąd przekaz był wielokierunkowy, ale w formie 2D, natomiast obecnie wchodzimy w projekcje 3D. Przede wszystkim filmy, które wykorzystają adnotacje, będą na dłużej zatrzymywać użytkownika przy marce. Co ważne, konsumenci dostaną możliwość wybrania zakończenia lub możliwości kontynuacji przekazu. Dzięki temu konsumenci będą postrzegać marki jako dające im możliwość wpływu i współdecydowania o rozwoju marki.

Adnotacje pozwalają na tworzenie intrygujących fabularnych historii, tworzenia interaktywnych konkursów oraz wiele innych dotąd niezbadanych możliwości. Mimo, że adnotacje występują wciąż w wersji beta, to są szansą na innowacyjne zaprezentowanie się marek i budowanie świadomości marki, jak i produktów.
  • Dodanie podstawowych informacji dotyczących filmu wideo
  • Tworzenie fabuły o wielu możliwych rozwinięciach (widzowie dokonują wyboru sceny za pomocą kliknięcia)
  • Umieszczanie wewnątrz filmu linków do podobnych materiałów wideo, kanałów oraz wyników wyszukiwania w YouTube
  • Wszystkie z powyższych możliwości!
Użytkownik decyduje o treści adnotacji, miejscu ich wyświetlenia w filmie i sposobie, w jaki się pojawiają i znikają z ekranu.


Jak to można wykorzystać e-marketingowo?

Adnotacje umożliwiają dotąd niespotykaną możliwość interakcji z użytkownikiem. Marki przygotowując odpowiedni film, mogą spowodować, że internauci zaangażują się i zagłębią w przekaz marki, stając się, być może, w przyszłości ewangelistami marki. Dotąd przekaz był wielokierunkowy, ale w formie 2D, natomiast obecnie wchodzimy w projekcje 3D. Przede wszystkim filmy, które wykorzystają adnotacje, będą na dłużej zatrzymywać użytkownika przy marce. Co ważne, konsumenci dostaną możliwość wybrania zakończenia lub możliwości kontynuacji przekazu. Dzięki temu konsumenci będą postrzegać marki jako dające im możliwość wpływu i współdecydowania o rozwoju marki.

Adnotacje pozwalają na tworzenie intrygujących fabularnych historii, tworzenia interaktywnych konkursów oraz wiele innych dotąd niezbadanych możliwości. Mimo, że adnotacje występują wciąż w wersji beta, to są szansą na innowacyjne zaprezentowanie się marek i budowanie świadomości marki, jak i produktów.

Przykłady

Follow Your Instict

Pierwsza komercyjna produkcja wykorzystująca adnotacje. W krótkim fabularnym materiale przygotowanym przez Samsunga wcielamy się w bohatera, który budzi się pewnego ranka po nocy pełnej wrażeń. W momencie otwarcia oczu decydujemy, co się stanie, posługując się adnotacjami.

Trust No One

Ciekawa fabularna historia, która została stworzona na potrzeby promocji filmu Babylon AD we Włoszech

 

Małżeński Sex

Krótka historia o małżeńskim pożyciu :D

 
Youtube Street Fighter
 
Pierwsza gra w serwisie Youtube nawiązująca do słynnej gry komputerowej Street Fighter.
 

2009 Oscars Interactive Picture Photo Hunt!

Gra w różnice i podobieństwa promująca Oscary 2009 w amerykańskiej telewizji ABC. 30 fascynujących poziomów.

 
Super Mario Slots (Interactive)
 
Interaktywna gra nawiązująca do słynnej gry komputerowej Super Mario Bros.
piątek, 27 marca 2009, mark.brando

Polecane wpisy

  • OK GO domino

    Pamiętacie Panów, którzy w rytm muzyki biegali na bieżni ? 3 lata temu stali się gwiazdami internetu. Jeśli nie wiecie ów Panowie tworzą zespół muzyczny OK GO.

  • Interaktywny wideo wyścig

    O YouTube Adnotacje (Annotations) pisałem juz wielokrotnie. Pierwszą taką akcją było Follow Your Instict Samsunga, która po dziś dzień jest przez wielu wspom

  • Szybki i słodki

    W kampanii o nazwie Sugar Streak, kanadyjska firma Koodo Mobile zaprasza potencjalnych klientów na wyczerpujące polowanie na mitycznego Gingerbread Man. Głównym

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
utopijne
2009/03/27 22:55:34
Moim zdaniem to genialny pomysł, zresztą człowiek który został zaangazowany w tworzenie marki będzie bardziej z nią zwiazany.
dodajdo dodajdo.com