Blog > Komentarze do wpisu
Telefonia komórkowa tylko dla kobiet!!

Tak to prawda to nie jest dyskryminacja, właśnie rusza pierwsza w Polsce wirtualna telefonia komórkowa przeznaczona tylko i wyłącznie dla kobiet, pod marką myAvon .

                                           myAvon

Na polskim rynku kobiety to bardzo niezagospodarowana grupa konsumentów, pomijając oczywiście wszystkie sklepy odzieżowe, dodatki, kosmetyki itp., chodzi mi bardziej o męskie akcesoria jak np. komórki czy samochody. Niewiele jest marek przeznaczonych tylko dla kobiet lub prawie nie ma ich w ogóle, no może wśród samochodów pojawiły się takowe tj. Volvo C30 czy Toyota Aigo, ale tak poza tym jest pustka. I oto właśnie wielka światowa firma kosmetyczna AVON postanowiła uruchomić telefonię komórkową tylko i wyłącznie dla kobiet. Firma, która oczywiście wie jak postępować z kobietami.

W  moim odczuciu pomysł na pewno trafiony, ponieważ Avon , który posiada kilkadziesiąt tysięcy konsultantek może naprawdę zrobić dużo zamieszania na rynku. Po tym jak weszły mBank mOBILE i Play , które okazały się klapą, myAvon ma wielką szansę podbić rynek tak jak kiedyś zrobiło to Heyah, które miało ściśle określoną grupę docelową. Jak już wspomniałem myAvon ma zapewnioną doskonałą dystrybucję w postaci własnych konsultantek, ale zaletą też jest łączenie z telefonią dotychczasowej działalności Avonu, czyli promocje kosmetyków. Avon wie jak postępować z kobietami, bo przecież dotychczasowa działalność była właśnie nakierowana na kobiety. Zresztą na stronie internetowej możemy przeczytać:

MyAVON  to sieć komórkowa, jakiej jeszcze nie było! Przyłącz się do niej i skorzystaj ze wszystkich wspaniałych możliwości. Przy zakupie doładowań u Konsultantki możesz brać udział w wyjątkowych promocjach -  możesz kupować kosmetyki Avonu znacznie taniej lub dostawać je w prezencie.”

A więc kobiety będą miały dodatkową korzyść , ponieważ korzystając z sieci myAvon będą mogły zakupić kosmetyki po promocyjnej cenie, a to jest już kuszące. Myślę, że ten aspekt może sprawić, że ceny nie będą miały , aż takiego znaczenia, ponieważ kosmetyki są kupowane od konsultantek, często nimi są przyjaciółki, więc kupienie na próbę startera tylko za 3PLN od koleżanki konsultantki, może być trudne do odmówienia, co jest oczywiście wielkim plusem myAvon . Minusem moim zdaniem jest włączenie do oferty tylko i wyłącznie jednego rodzaju telefonu, w moim odczuciu powinny być dostępne telefony w różnych kolorach, odcieniach, które nie są standardowe i podkreślają indywidualność i kobiecość, ale czy się pojawią to się okaże.

Zobaczymy czy dobrze zapowiadająca się marka, która idealnie współgra z marką matką Avonem, będzie potrafiła zdobyć część rynku, czy może będzie porównywana do mBank mOBILE czy Play, które wejście miały niezbyt dobre.

 
 
Zobacz także:
Play czyli piąty operator komórkowy?
Mobile.pl - mBank Mobile - czyli nieudany start nowej marki!!
Historie Światowych Marek
Scion - marka nowej generacji
Kraje z najlepszą marką
wtorek, 22 maja 2007, mark.brando

Polecane wpisy

  • Konsument XXI wieku

    Dzisiaj będzie krótki filmik o marketingu, a ściślej mówiąc o tym, jak zmieniał się on na przestrzni wieków. Filmik został przygotowany przez agencję Scholz&

  • Scion - marka nowej generacji

    Młodzieżowa marka Scion , która należy do portfelu Toyoty w bardzo oryginalny sposób podchodzi do promocji. Ostatnio wypuściła bardzo ciekawego wirusa, który p

  • Kraje z najlepszą marką

    Które państwo jest Coca-Colą współczesnej turystyki? Które kraje najbardziej zyskują na popularności? Jak w rankingu wypada Polska? Najlepszą markę w świec

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
mareksywins
2007/07/01 22:45:43
Smialo sobie poczynasz w wyciaganiu wnioskow :) ale uwazam, ze troche za wczesnie na mowieniu o klapie kampanii Playa w czasie przeszlym dokonanym.
To ze nikomu sie ona nie podoba, nie oznacza, ze sie zakonczyla. Dlatego, moze poczekaj, nim odtrabisz przegrana, bo Play wciaz wchodzi na rynek.
-
mark.brando
2007/07/03 23:46:12
Hej Marek,

Może i śmiało, ale to z kilku powodów. Po pierwsze na samym początku od razu dało się zauważyć nie spójność przekazu, nie wiadomo do kogo była adresowana kampania, po prostu było jej dużo, ale kto był odbiorcą i no w końcu nie można było nigdzie kupić PLAY.
Po drugie ile znasz osób, które mają telefony PLAY. Ilość wydanych pieniędzy w kwocie 250mln na reklamę i liczba użytkowników pozyskanych to chyba nie przekłada się na dobry marketing.
Po trzecie PLAY po nieudanym początku zmieniło strategię, teraz bardziej promują prepaidy, więc o co chodzi.
Po czwarte walczą ze wszystkim operatorami, a to nigdy się nikomu nie udało, walka z wiatrakami.
Generalnie PLAY poprzez swoją kampanię wirusową miał mocne wejście, ale już normalna kampania to porażka na całej lini.
I wiele wiele innych zarzutów...
dodajdo dodajdo.com